1.Стара пострадянська система влади розвалена вщент. Державні інститути в системній кризі.
2.Економіка стагнує. Надмірна централізація влади та ресурсів створює все нові підстави для корупції та розкрадання публічних коштів.
3. Суспільство в абсолютній більшості незадоволено станом справ в державі.
4. Довіра громадян до будь-яких інститутів влади знаходиться на найнижчому історичному мінімумі.
5. Невизначеність статусу військового конфлікту з Росією в Криму та в зоні АТО вкрай обмежує можливість міжнародного тиску на агресора та отримання контрибуцій.
6. Демократичні сили не отримали будь-якого виконання вимог Майдану та Революції Гідності, що провокує зростання протестів в їх колах.
7. Консервативні сили констатують різке падіння економічних показників та рівня життя громадян, що збільшує рівень їх протесту.
8. Зовнішні партнери України розчаровані рівнем урядування та розквітом корупції в Україні.
9. Зовнішній агресор чекає остаточного ослаблення України для подальшого захоплення країни.
Таким чином, створилась ситуація, за якої:
з одного боку, діючі інститути влади не здатні змінити правила життя в Україні та захистити її суверенітет, як того вимагає Суспільство,
а з іншого – тільки Суспільство, яке стало суб’єктом політики в Україні, здатне ввести нові правила в життя, шляхом прямого народовладдя.
За аналогічних ситуацій в інших країнах вихід було знайдено за рахунок прийняття нових конституцій в установчий спосіб. Суспільство обирало спеціальний орган (Установчі збори чи Конституційна асамблея, чи інше), єдиним завданням якого було підготовка та винесення на загальний референдум нової Конституції для повного перезавантаження влади та суспільно-політичних відносин на підставі нових правил.
Для України такий шлях виглядає сьогодні єдиним мирним, легітимним та безкровним шляхом виходу з системної суспільно-політичної кризи. За умови повної втрати довіри до Парламенту, Президента та Кабінету Міністрів України, розробка нових правил життя і втілення їх в тексті нової Конституції можлива лише шляхом прямого народовладдя. Діюча Конституція України визначає, що єдиним джерелом влади в Україні є народ та дозволяє приймати нову Конституцію України на загальнодержавному референдумі за народною ініціативою.
Терміни прийняття нових правил життя та повного перезавантаження влади на їх основі є вкрай обмеженими, оскільки градус протистояння в суспільстві зростає кожного дня, а зовнішній агресор Росія очікує критичного моменту для продовження захоплення України. З точки зору знакових дат, критично небезпечною є дата святкування 25-ої річниці Незалежності України 24 серпня 2016 року. За умови розвитку суспільно-політичної кризи в Україні за сьогоднішнім сценарієм, Путін не допустить святкування цієї дати слабкою та внутрішньо конфліктною Україною. Таким чином, ми маємо, за будь-яких умов, об’єднати навколо нових правил життя більшість суспільства та прийняти нову Конституцію в установчий спосіб не пізніше липня 2016 року.
Голосування на референдумі має відбутись вже в електронній формі. Це покаже суспільству перехід до нових сучасних процедур, а також, безумовно, багатократно підвищить довіру до результатів голосування.
Залучення широких кіл громадян, лідерів суспільної думки до процесу формування картини майбутнього України, поза сумнівів, зменшить рівень напруги та агресії у суспільстві. Такий процес дасть Суспільству відчуття причетності до створення новітньої долі країни, а громадянам – бачення свого місця та перспектив у майбутній державі. Цей процес поставить крапку в пострадянському періоді розвитку України і покладе початок періоду реального суверенітету та демократії.